Рейтинг вишів від МОН

Рейтинг вишів від МОН є професійним, — розробник

(актуальные комментарии)

Із зацікавленням ставлюсь до усіляких рейтингів. З пересторогою до методики їх укладання. З повагою до їх розробників.

Так сталось, що й сам колись був причетний до розроблення деяких із них, а також є поборником адаптації міжнародних рейтингів до українських реалій в освіті та науці.

Здавалось би, немає нічого непероборного: бери показники (індикатори) міжнародно апробованих та всесвітньо визнаних рейтингових розробок та впроваджуй в Україні.

Але, але, але… Не всі міжнародні показники є сумісними із вітчизняними, не всі міжнародні стандарти є адаптованими із вітчизняними, не всі стандарти міжнародної престижності є споріднені із вітчизняними. У тому числі, основні принципи будь-якого рейтингування: прозорість, простота, доступність базових показників та методики.

При спробі подивитись на рейтинг українських вишів на сторінці МОН я отримав «ляпаса», перепрошую, ось таке повідомлення:

Так саме важко було знайти мені методику ранжування вітчизняних ВНЗ і на сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.

Тому, для посилання я використаю додатки про Показники до розрахунку рейтингу факультетів (інститутів) від Східногоєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Бо, з урахуванням статусу «національний», цей університет, скоріш за все, використовує ті ж методологічні напрацювання, що й офіційна структура - Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.

Зробивши наскрізний аналіз показників, які використовуються для рейтингу СНУ ім. Лесі Українки, одразу ж звертаєш увагу на такі формалізовані показники, як «чисельність академіків…», «чисельність лауреатів державних премій…», «чисельність у ВАК.., методичній раді МОН…»; «кількість наукових праць у… визнаних (!) зарубіжних фахових виданнях», «кількість доповідей…» Або, «Кількість проведених заходів із превентивного виховання» — що це? І перелік подібник «показників» НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРУ можна продовжити.

У будь-якому разі, для об’єктивного судження про достовірність того, чи іншого рейтингу додається упрощена формула з зазначеною вагою кожного із індикаторів (головних показників). Тоді й суперечки експертів будуть вмотивованими, а невдоволення громадськості — обгрунтованою.

До речі, може й невипадково, що у рейтингу МОН за 2013 рік рік Східногоєвропейський національний університет імені Лесі Українки посів лише 20-ту сходинку серед класичних університетів… Можливо, «щось у консерваторії треба підправити?» (Михайло Жванецький)

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Google Plus

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscribe without commenting